Kismama jóga

A kismama jóga a hatha jóga és a természeti népek mozgásának elemeit ötvözi a gyakorlás során. Célja, hogy a kismamát nem csak testileg, de lelkileg is felkészítse a várandósságra, és a szülésre. 

A várandósság 12.-14. hetétől kezdve egészen a szülésig ajánlott. 

A gyakorlás során a hangsúlyt nem a statikus ászanákra (jógapózokra) fektetjük, hanem inkább egy könnyed, áramló mozgást végzünk. Ezzel a ringató mozgással már a pocakban jótékony hatást tudunk kifejteni a baba idegrendszerére. 

Az órát egy ráhangolódással kezdjük, hogy fejben is megérkezzünk és a babánkkal együtt felkészüljünk a gyakorlásra. A ráhangolódás után könnyed bemelegítéssel folytatjuk az órát, átmozgatjuk a testünket fejtetőtől a lábujjakig. Az óra középső részét statikus és dinamikus ászanákkal, illetve nyújtó gyakorlatokkal folytatjuk. A folyamatosan áramló mozgással átmozgatjuk az egész testünket, különös figyelmet fordítva a medence tájék lazítására, a karok és a hátizmok erősítésére. 

Az ezt követő gátizom torna segít tónusban tartani a medencealapi izmokat. Ezekre a mindennapokban hatalmas teher nehezedik, kismamaként pedig a pocak egyre nagyobb súlya is terheli őket.

A gyakorlást relaxációval zárjuk, ami alatt a kismama teljesen el tud lazulni, és kapcsolódni tud a babájával.