Égjen a kalória!

Ezekkel a sportokkal égetheted a leghatékonyabban a kalóriákat!

Mindenki tudja, hogy a fogyáshoz alapvetően két dologra van szükség: megfelelő, kiegyensúlyozott étrendre és rendszeres mozgásra. A cél, hogy több kalóriát égess el, mint amennyit magadhoz veszel, ehhez pedig szinte elengedhetetlen a testmozgás.

A fogyás gyorsaságának szempontjából azonban közel sem mindegy, hogy mit sportolsz. Vannak sportok, amik több- és vannak, amik kevesebb energiát égetnek. A fogyáshoz a legideálisabbak az úgynevezett aerob mozgásformák. Az ilyen jellegű mozgás során a szervezet először a glikogén-, majd a szénhidrát-, végül pedig a zsírraktárból merít energiát, tehát égeti a zsírt, fogyaszt.

Ha igazán hatékony kalóriaégetésre törekszel, ezeket a sportokat ajánljuk számodra:

  1. Futás
    • A futás talán az egyik legnépszerűbb sport. Előnye, hogy nincs hozzá szükséged egy kényelmes sportcipőnél többre, csupán egy nagy adag elhatározásra és kitartásra.
    • A futás a tested valamennyi izomzatát átmozgatja és egy egyórás edzéssel akár 500+ kalóriát is elégethetsz.
  1. Biciklizés
    • Könnyű azt hinni, hogy a kerékpározás csak egy kellemes hobbi, ami esetleg egy kicsit átmozgatja a lábakat. Ennél azonban sokkal többet érhetsz el egy egyórás bringázás alkalmával. A rendszeres kerékpározás javítja a terhelhetőséget. Hatalmas előnye továbbá, hogy könnyedén beiktatható a hétköznapokba. (A tömegközlekedést váltsd bringázásra és égesd a kalóriákat munkába menet közben.)
    • Egy egyórás kerékpározással akár már 600+ kalóriát is elégethetsz.
    • Ha pedig komolyabb edzéseket tervezel egy országúti kerékpár nyergében idővel akár még versenyekre is nevezhetsz.
  1. Evezés
    • Az evezés épp olyan hatékony zsírégető mozgásforma, mint a futás, vagy a kerékpározás. Előnye a futáshoz képest, hogy kevésbé terheli az ízületeket.
    • Evezhetsz a szabadban, vagy akár edzőteremben is evezőgéppel. Napi 30 perces edzés már meglehetősen látványos eredményeket hoz majd. Egy egyórás evezéssel pedig akár 650+ kalóriát is elégethetsz.
  1. Ugrálókötelezés
    • Ha gyorsan szeretnéd formába hozni magad, az ugrálókötelezést abszolút ajánljuk. Nem csak javítja a kondit, égeti a zsírt, hanem még a has és a láb izmait is remekül megdolgoztatja.
    • Előnye, hogy egyetlen, olcsó kis eszközt igényel csupán, mely bármely táskában gond nélkül elfér. Így aztán bárhol, bármikor égetheted a kalóriákat.
    • Egy egyórás ugrálókötelezéssel akár 700+ kalóriát is elégethetsz.
  1. Squash
    • Mi más is állhatna a kalóriaégető sportok dobogóján, mint a Squash, vagy másként fallabda.
    • A rövid távú gyors futások, az ugrálás rendkívül igénybe veszi a testet, a jutalom azonban nem marad el. Egy egyórás fallabdázással ugyanis akár 800 (bizony, jól olvastad, 800!) kalóriát is elégethetsz, miközben szervezeted terhelhetőségét a maximumra emeled.

Ha szívesen megszabadulnál néhány felesleges kilótól, ne keresd tovább a kifogásokat!

Most már tudod, mely sportok a legideálisabbak a hatékony zsírégetéshez.